به دنیای دانلود وارد شوید
سبد خرید ۰
برای موشکافی بیشتر این سؤال که Dreams چیست و باز کردن گرههای بسیار بلندپروازانهترین پروژهی دنیای بازیهای ویدیویی، نیاز به تحلیل عمیقتری داریم. برای این کار باید برگردیم به هفت سال قبل، همین روزهای آخر ماه دوم سال ۲۰۱۳؛ جایی که سونی برای اولینبار از پلیاستیشن 4 حرف زد. در میان تمام بازیهای جدیدی که از یوبیسافت و بانجی و گوریلا گیمز معرفی شد، یک بازی مشابه سایر بازیها نبود؛ درواقع، اصلا بازی هم نبود. الکس اونز، همبنیانگذار استودیوی انگلیسی مدیا مولکول (Media Molecule) روی صحنه آمد و در وصف کنترلر موو سخن گفت. وسیلهی جانبیای که در همان اواخر دوران پلیاستیشن 3 هم به فراموشی سپرده شد. ویدیویی که پخش شد، چند نفر از اعضای استودیو را نشان میداد که با کنترلرهای موو مشغول ساخت مجسمه و اشکال سهبعدی بودند. بعد از چند دقیقه آن مجسمهها جایشان را به اصوات موسیقی مانند درامز دادند و شاهد یک اجرای زنده موسیقی بودیم. آن زمان کسی درک درستی از این «بازی» نداشت. حتی چند ماه بعد در E3 هم وقتی نام آن رسماً اعلام شد هیچکس نمیدانست این پروژه چه راه پر پیچ و خمی را قرار است طی کند. بازی Dreams که چندی پیش منتشر شد شباهتی به آن دموی سال ۲۰۱۳اش ندارد اما یک چیز در این سالها ثابت باقی ماند: جاهطلبی دیوانهوار مدیا مولکول.